ETABLERET I 1904

Med over 100 års erfaring, knowhow og forskning har Garnier spillet en rolle i mange menneskers liv verden over. En sand pioner inden for hudpleje og hårpleje - Garnier blev grundlagt i Frankrig og har over de sidste 100 år udviklet sig til at blive et internationalt respekteret navn.

  • 1904

    DEN ORIGINALE -INNOVATIONEN

    1904

    DEN ORIGINALE -INNOVATIONEN

    Historien begynder med frisøren Alfred Amour Garnier og hans salon i Blois, Frankrig.
    I 1904 udviklede han sin første plantebaserede lotion for et smukt hår: La Lotion Garnier.
    Dette produkt mod hårtab og skæl blev hurtigt en bestseller.

  • 1925 - 1944

    ET OMFATTENDE SKØNHEDSBRAND

    1925 - 1944

    ET OMFATTENDE SKØNHEDSBRAND

    Fra 1925 til 1944 blev fem nye produkter skabt. Garnier udvidede sortimentet med sit første hudplejeprodukt, Eau de beauté Garnier, samt Pétrole Garnier, Sulfo Garnier, Eau de bleuet Garnier og Shampooing Garnier.
    En hel serie af produkter til hud og hår fremstillet med et Garnier-løfte om "Smukt hår. Fløjlsblød hud."

  • 1935

    AMBRE SOLAIRE: SKABELSEN AF ET IKON

    1935

    AMBRE SOLAIRE: SKABELSEN AF ET IKON

    I 1935 lancerede Ambre Solaire sin første sololie beriget med solbeskyttelse. Produktet blev først testet på den franske riviera, men nåede ud til resten af landet i 1936, det selvsamme år Frankrig iværksatte betalt ferie for alle.
    Ambre Solaire var i pagt med tiden og blev øjeblikkeligt et symbol på ferie ved stranden, personligt velvære og moderne, selvsikker femininitet.

  • 1946

    "HISTORICAL STAR" - PRODUKT

    1946

    "HISTORICAL STAR" - PRODUKT

    Historical Star var det første produkt med knoglemarv til at nære, styrke og revitalisere hår. Serien blev udvidet og støttet fra 1946 til 1982.

  • 1960

    NATURAL COLOR
    DEN FØRSTE HJEMMEFARVE

    1960

    NATURAL COLOR
    DEN FØRSTE HJEMMEFARVE

    Med det første hjemmefarvningsprodukt, Natural Color, opdagede kvinder, hvor nemt det kunne være at farve hår derhjemme.
    Natural Color-farverne dækkede ikke kun grå hår, men var med til at gøre kvinders hår til lige så vigtigt et modeaspekt som tøj og accessoires.

  • 1982

    RESPONS PLEJENDE FORMLER FOR
    SMUKT HÅR MED ET
    NATURLIGT UDSEENDE

    1982

    RESPONS PLEJENDE FORMLER FOR
    SMUKT HÅR MED ET
    NATURLIGT UDSEENDE

    Historien om Respons begynder med lanceringen af Respons i Norden i 1989. Vores shampooer er beriget med blomsternektar og dufter vidunderligt. Den originale flaske er designet med den ikoniske kolibri, som stadig genkendes i dag. Selvom formen på flasken har forandret sig med årene, så kan du stadig finde den originale serie den dag i dag.

  • 1995

    GLOBAL UDVIDELSE

    1995

    GLOBAL UDVIDELSE

    Garnier har været et globalt brand siden 1995 og er en af de større aktører på det internationale kosmetikmarked. I dag eksisterer brandet i mere end 120 lande og tilbyder produkter udviklet til at opfylde de specifikke forventninger, som mænd og kvinder har til hårpleje og hudpleje.

  • 1996

    FRUCTIS DEN GRØNNE FLASKE
    KENDT OVER HELE
    VERDEN

    1996

    FRUCTIS DEN GRØNNE FLASKE
    KENDT OVER HELE
    VERDEN

    Med styrkende shampooer med aktive ingredienser revolutionerede Fructis hårplejemarkedet med sin nu berømte grønne flaske. Med inspiration hentet fra naturens styrke arbejder Fructis for et stærkere, fyldigere og glansfuldt hår.

  • 1998

    NUTRISSE HÅR SOM VÅRDAS
    mFÅR BÄTTRE FÄRG

    1998

    NUTRISSE NÆRET HÅR BETYDER BEDRE FARVE

    Med overbevisningen at en smuk hårfarve frembringes igennem god pleje, lancerede Garnier Nutrisse. Ved at kombinere nærende frugtolier med en cremet efterbehandling tilbyder Nutrisse stilfulde nuancer, som dækker op til 100% grå hår, for et smukt resultat.

  • 2011

    EN NY GENERATION AF HUDPLEJE BB CREAM

    2011

    EN NY GENERATION HUDVÅRD BB CREAM

    Inspireret af de asiatiske "blemish balms" lancerede Garnier sin første BB Cream til det europæiske marked. Ansigtscremen var en ny generation inden for hudpleje med øjeblikkelig synlig makeupeffekt samt virkning på længere sigt. BB-cremerne gør den daglige skønhedsrutine nemmere og hurtigere, da de kombinerer fem løsninger i ét enkelt produkt til at udjævne hudtonen, give fugt, påføre let dækkende makeup, give glød og beskytte med SPF.

  • 2012

    OLIA KRAFTEN FRA OLIE

    2012

    OLIA KRAFTEN FRA OLIE

    Baseret på kraften fra olie giver Olia en ny farveoplevelse. Olia giver en exceptionel hårfarve og med den plejende efterbehandling bliver hårkvaliteten synligt forbedret.

  • 2013

    DEN ESSENTIELLE PÅ BADEVÆRELSET: MICELLAR CLEANSING
    WATER

    2013

    DEN ESSENTIELLE PÅ BADEVÆRELSET: MICELLAR CLEANSING
    WATER

    Garnier præsenterer sin første Micellar Cleansing Water, en alsidig rensevand til alle områder af ansiget, som er behagelig for alle hudtyper, selv sensitiv.

    RESPONS: Det er blevet tid til en makeover!

    Vores indpakninger får et helt nyt udseende, som er mere på linje med det nordiske naturlige og sensoriske billede. Brandet fortsætter sin udvikling og forandres for bedre at kunne imødekomme de forskellige behov hos hver hårtype. I takt med at hårtrender, livsstile og krav forandres, forandrer vi os også som brand. Vi udvider sortimentet med nye, innovative formler med ingredienser af naturlig oprindelse. Som en del af hårolietrenden lanceres Respons Marvellous Oils-serien.

  • 2014

    EN NY VISION FOR NATCREMER MIRACLE SLEEPING CREME

    2014

    EN NY VISION FOR NATCREMER MIRACLE SLEEPING CREME

    Garnier har skabt sin første antiage-natcreme, som modvirker træthedstegn. Med syv nøgleingredienser og en innovativ selvudglattende konsistens har Miracle Sleeping Creme-natcremen en intensiv virkning på trætheds- og alderstegn.

  • 2015

    RESPONS BODY
    BLØDHED FRA TOP TIL TÅ

    2015

    RESPONS BODY
    BLØDHED FRA TOP TIL TÅ

    Med sin mangeårige ekspertise inden for hudpleje introducerede Garnier Repons sin første kropsplejeformel for smuk og velplejet hud i 2015. Præcis som den velkendte hårplejeserie er Respons Body-produkterne udviklet til at opfylde behovene af næsten alle hudtyper, samtidig med at de giver optimal fugt.

    Garnier Respons stræber altid efter at bringe de fineste ingredienser fra naturen videre for at pleje dit hår. For eksempel vækkes honning fra bikuben til live i produkterne fra Garnier Respons! Respons Honey Treasures-serien er beriget med honning, propolisekstrakt og royal jelly og plejer skørt og slidt hår. Vores Respons-hårmasker med plejende ingredienser giver en helt ny dimension af skønhed og femininitet til din hårplejerutine.

    I 2016 skaber Garnier Respons Mythic Olive-serien til ekstra tørt, overbehandlet hår. En legendarisk opskrift fra Middelhavet med jomfruolivenolie. Dit hår plejes fra rod til spids uden at tynges ned. Vi vil fortsat gerne give dig det bedste, naturen har at byde på, ikke kun til dit hår, men også til din krop. Derfor er vi stolte over at præsentere vores første serie med fugtgivende bodylotions, plejende cremer, olier og in-shower lotions!