Alle Garniers produkter – over hele verden – er nu officielt godkendt af Cruelty Free International under Leaping Bunny-ordningen.
Brandet er blevet godkendt af Cruelty Free International Leaping Bunny-ordningen, den førende organisation der arbejder med at sætte en stopper for dyreforsøg, og som anses for guldstandarden, når det kommer til cruelty free-standarder.

Leaping Bunny kræver, at brands metodisk finkæmmer hele deres forsyningskæde, herunder alle råvarer og ingredienser, for at sikre, at der ikke udføres dyreforsøg. Godkendelsen skal gives til alle brandets færdige produkter – enkelte produkter kan ikke godkendes isoleret.

Garnier skulle derfor sikre sig erklæringer fra mere end 500 leverandører, der indkøber mere end 3.000 forskellige ingredienser fra hele verden. I mange måneder har Garnier og Cruelty Free International arbejdet sammen for at sikre denne dokumentation samt sikre, at hvert produkt i Garniers globale portefølje officielt kan vise Cruelty Free International Leaping Bunny-logoet – det universelt anerkendte cruelty free-mærke. Den strenge proces sikrer, at forbrugerne kan købe Garniers produkter med fuld tillid, velvidende at Garnier opfylder Leaping Bunnys strenge kriterier. 

"Garnier er et globalt brand kendt af alle. At arbejde sammen med dem for at standse dyreforsøg i kosmetikbranchen og erklære dem officielt godkendt i henhold til Cruelty Free International Leaping Bunny-ordningen er en reel milepæl. Det har taget mange måneder, men Garnier har flittigt gennemgået alle leverandører og kilder, og vi er helt sikre på resultaterne."

Michelle Thew, Cruelty Free International CEO

"Garnier har siden 1989 forpligtet sig til en verden uden dyreforsøg. At blive officielt godkendt af Cruelty Free Internationals Leaping Bunny-ordning er en reel milepæl og har altid været en vigtig del af vores Green Beauty-mission. I dag tager Garnier endnu et skridt i retning af at blive et fuldt engageret, bæredygtigt, gennemsigtigt brand, der leverer Green Beauty til os alle."

Adrien Koskas, Garnier Global Brand President

Green Beauty-initiativ

Garniers melding kommer efter et skelsættende år for brandet. I 2020 annoncerede Garnier deres Green Beauty-initiativ, en komplet og helhedsorienteret tilgang til bæredygtighed, der transformerer alle faser af Garniers værdikæde og reducerer brandets miljøpåvirkning. 

om green beauty